naghibi

naghibi

عکاس پرتره، مد لینگ ، طبیعت و ...
naghibi

naghibi

عکاس پرتره، مد لینگ ، طبیعت و ...

تنظیمات دوربین برای عکاسی از طبیعت


naghibi54kh - Home | Facebook


یکی از زیباترین بخش های عکاسی ، بحث عکاسی از طبیعت است که بایستی با در نظر گرفتن المان های مختلف به بهترین شکل ممکن صحنه ای زیبا که رودر رو دارید را با لنز دوربین ثبت کرده و به نمایش گذاشت.


تنظیمات دوربین برای عکاسی از طبیعت

حالت نوردهی:

اغلب اوقات، اولویت دیافراگم (در اکثر دوربین ها) برای عکاسی از طبیعت مناسب خواهد بود. این جایی است که شما دیافراگم را تنظیم کرده و دوربین را برای قرار گرفتن در معرض صحیح بکار می برید. با این حال، عکاسی از طبیعت به شما فرصت های عالی برای آزمایش تنظیمات مختلف می دهد.



سرعت شاتر:

به عنوان یک قاعده کلی، اگر شما دوربین را در دست نگه داشته اید، سرعت شاتر باید تقریبا متقابل از فاصله کانونی یا سریعتر باشد.به عبارت دیگر، اگر فاصله کانونی 30 میلی متر باشد، سرعت شاتر باید حداقل 1/30 ثانیه باشد.

البته، برای هر قانون استثنائی وجود دارد. گاهی اوقات، اگر لنز (یا دوربین) تثبیت کننده تصویر برای جابجایی لرزش دوربین باشد، می توانید تقلب کنید و کمی کندتر بروید. سپس زمان های دیگری وجود دارد که شما واقعا می خواهید یک سرعت شاتر آهسته برای حرکت نشان دهید.


دیافراگم:

برای عکاسی در فضای باز، معمولا میخواهید یک عمق میدان بزرگ داشته باشید تا همه چیز را در تصویر متمرکز کنید. برای انجام این کار، دیافراگم را به تعداد زیادی از جمله f / 13، f / 16 یا حتی f / 22 تنظیم کنید. فقط به خاطر داشته باشید که دیافراگم می تواند یک مسئله برای کوچکترین دیافراگم لنز باشد.


ایزو:

حفظ ایزو در پایین ترین حالت به طور معمول یک تصویر "پاک" را تولید می کند. این بدان معناست که یک تصویر با صدا یا حالت کمتر.به احتمال زیاد دوربین شما به پایین ترین میزان ایزو می رود یا به 100 یا 200 می رسد.شروع آن را فقط در صورتی که دستی نگه دارید، باید افزایش دهید.


فرمت تصویر:

اگر دوست دارید تصاویر خود را بر روی رایانه ویرایش کنید، واقعا هیچ دلیلی وجود ندارد که برای عکاسی منظره فوکوس کنید.فایل تصویری اطلاعات بسیار بیشتری از حفظ خواهد کرد، به شما این امکان را می دهد که جزئیات بیشتری از سایه ها و نکات برجسته بکشید ؛ بله، فایل فضای بیشتری را روی کارت حافظه و هارد دیسک اشغال می کند، اما ارزشش رو دارد.